[FilmRecensiesTV] THRILLER Dark Places ‘You lied. I lied. So we are even!’: 6,0

Dark Places is een moeilijke film. Het is een thriller die moeilijk op gang komt en een sterk einde van de film kent. Daarentegen staat het einde van de film is zwaar contrast met het begin. Dark Places is een verhaal in een verhaal. Daarbij ook het verhaal van getuigen. We zien in hoofdrol Libby Day. Zij wordt gespeeld door een soms wat ongelukkig gecast Charlize Theron. Zij is niet dominant en sterk aanwezig als in bijvoorbeeld Snow White and the Huntsman. Theron speelt een getuige van haar eigen verhaal. Een complexe verhaallijn die niet helemaal goed van het scherm spat. ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] HUMOR TED 2 ‘Ted blijft bere(n)gezelllig!’: 5,5

0 Komiek Seth MacFarlane is de bedenker van Ted 2. MacFarlane kennen wij als de creatief achter serie Family Guy, bij Ted is hij volledig verantwoordelijk voor filmproductie, inclusief de stem van Ted. Ted is de pratende teddybeer met grove humor. In deel 2 is Ted serieuzer. Ted wordt namelijk niet gezien als mens. In een flinterdun verhaaltje boeit Ted welzeker.. op zijn tijd, maar hobbelt de film door op het succes van deel 1. Het verhaal Ted 2 gaat trouwen. Zo opent de film. Zijn vriend – en beetje vader – John (Mark Wahlberg) is wederom van de partij. Jessica Barth is Tami-Lynn, de ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] ACTIE-THRILLER Furious 7 ‘Waardige slotrit’:7,0

Furious 7 komt uit de serie The Fast & Furious die in 2001 deel beleefde en zeer populair werd. Wijlen Paul Walker (2013) was toen ook aanwezig als Brian O’conner. Deze serie draait om snelle auto’s, straatraces, ultieme crashes en het bestrijden van het kwaad. Deel 7 kent grotendeels de oude cast. Zo zien wij naast Walker (die maar een deel van de opnames heeft kunnen afronden) natuurlijk Vin Diesel, maar ook Jason Statham en Michelle Rodriguez. Deel 8 is al voor 2017 aangekondigd.  Crashes Het concept van de film is bekend en daarom weinig verrassingen. Een subtiele verrassing is de rol van slechterik. De fast ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] ACTIE-THRILLER Mission: Impossible (5) Rogue Nation ‘Een overbodig deel’:6,0

Mission:Impossible deel 5 heeft als bijnaam Rogue Nation. Regisseur is Christopher McQuarrie die al eerder met hoofdrolspeler Tom Cruise heeft gewerkt voor Edge of Tomorrow en Jack Reacher. De hand van Cruise is zichtbaar in dit vijfde deel waarbij Cruise wederom diverse eigen stunts heeft uitgevoerd (zie foto boven). De buzz en marketing is perfect, het concept is herkenbaar en nog steeds werkend, de cast is wederom internationaal. De film is zomer 2014 begonnen met opnames in onder andere Wenen. In de film reist het team van Cruise tevens af naar Marokko. James Bond Mission: Impossible is een serie zoals wij die kennen van ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] ANIMATIE-DRAMA Inside Out ‘Serieus geanimeerd’:7,0

Pixar, de animatiestudio van Disney, lijkt de lolligheid van Toy Story te zijn ontgroeid. Van de makers van Up komt Inside Out. Een film met een boodschap. Pixar/Disney lijkt zoekende en kwam al eerder met Brave en mislukte opvolgers van Planes, Cars en Monster Inc. In 2014 was er ook geen Pixar-film om in 2015 terug te komen met Inside Out. In je hoofd Inside Out speelt zich af in je hoofd. Of – beter gezegd – in het hoofd van Riley, de hoofdrolspeelster. In de Engelse versie is dit de stem van Kaitlyn Dias. We kijken continu mee in haar hoofd. Haar ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] THRILLER-SFX Jupiter Ascending ‘Kolder in de Kosmos’: 3,0

Jupiter Ascending moet door gaan voor een blockbuster SFX film. Een spektakel dat enkele maanden is opgeschoven gezien de concurrentie in de bios. De flinke trailer moet bezoekers naar de bios lokken. En dat lijkt deels te lukken. Helaas wel een trailer waar alle hoogtepunten – en een kort verhaaltje – goed aan elkaar zijn geplakt. In de bios.. blijkt de werkelijkheid anders te zijn. Dit ondanks de talentvolle regisseurs Andy Wachowski (ook schrijver van het verhaal) en Lana Wachowski die wij kennen van The Matrix en V for Vendetta. Niets van deze vindingrijke filmspektakels vinden wij terug in Jupiter Ascending. De Amerikaanse ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] THRILLER-DRAMA American Sniper ‘Bloederige moraal schiet raak!’: 7,0

Het verhaal van American Sniper is bekend. Het is immers gebaseerd op het leven van scherpschutter en navy SEAL Chris Kyle (overleden februari 2013). Het is wennen aan Bradley Cooper die de rol van Kyle vertolkt. Cooper kennen wij toch vooral van romantische of komische films De baard maakt Cooper soms onherkenbaar net als de zware omstandigheden van zijn tour of duties.   Rauw American Sniper is rauw. En – zoals bekend – loopt niet goed af. Hulde dat Hollywood deze film dan toch zo enorm waardeert. De beelden zijn hard, ruig en rauw. We kijken vooral mee door de telescoop van Kyle ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] THRILLER-AKTIE Dracula Untold ‘Vampier van morele waarde’: 6,5

Dracula Untold – van regisseur Gary Shore – is een frisse Dracula-film. Het is niet zozeer meer de man met zwarte cape en lange tanden en slapend in een kist, maar deze keer een held die zijn volk wil redden door een pact te sluiten.. met het kwaad. Het bloeddorstig kwaad dus. De regisseur Gary Shore kennen wij nauwelijks en lijkt alleen nog maar een korte film te hebben gerealiseerd. Voor een eerst lange film, zeker geen slecht debuut.  Hoofdrol Luke Evans – bekend van Furious 6 en de Hobbit – heeft geen Dracula-hoofd. Hij is de leider van een koninkrijk dat door de Turken wordt ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] DRAMA-COMEDY Chef ‘Twitterbuzz en kookwoede’: 7,5

De film Chef is slim gemaakt. Tevens slim is de hoofdacteur, tevens producent en regisseur Jon Favreau. De film Chef is vooral een feelgood-movie. Favreau speelt de bevlogen chefkok Carl Casper die na een conflict het restaurant moet verlaten. Het toeval wil dat zijn ex-vrouw – gespeeld door de mooie Sofia Vergare – Carl weer op het juiste pad brengt.  Fittie De gescheiden Casper geraakt niet zomaar in een conflict maar een echte twitter-fittie en online oorlog met een journalist die zijn eten keihard afbrandt. Een verkeerd verstuurde tweet (een DM werd als tweet verstuurd) zorgt voor een internetoorloog. Wat Chef subtiel doet is ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] SCI-FI-THRILLER Under the skin 2014 ‘Scarlett goes weird’: 6,5

De film Under the Skin is een boekverfilming maar vooral een vreemde in zijn categorie. Het is een mix van drama, sci-fi, thriller maar ook kunstig gemaakt. Wellicht is Under the Skin – dat zich in de hooglanden van Schotland afspeelt – wel keiharde cult. Zonder ster-actrice Scarlett Johansson hadden wij waarschijnlijk maar met moeite van deze film gehoord. De relatief onbekende regisseur Jonathan Glazer heeft nog maar twee films achter de rug: Sexy Beast en Birth. Films met goede recensies maar ook een absurde stijl van genres. Ook maakte hij commercials en videoclips voor onder andere Radiohead. De opvallende muziek in de film komt van de Britse artiest ... Lees deze filmrecensie verder..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

De RSS van FilmRecensies.TV GRATIS op je website; klik op de button voor het GRATIS opnemen van deze bondige en visuele filmrecensies

De top 50 van beste gewaarde films en video’s