[FilmRecensiesTV] The Intern ‘Empatisch vakwerk!’: 8,0 + trailers

The Intern is een parel in het hedendaags filmaanbod. Nancy Meyers schreef en regisseerde The Intern over een oudere man Ben(De Niro) die op 70-jarige leeftijd stage loopt bij de 32-jarige CEO van een succesvol internetbedrijf. De drukke en jonge CEO Jules wordt gespeeld door Anne Hathaway. De chemie tussen beide topacteurs spat van het doek en brengt een geloofwaardig stuk over mensen, ondernemen, succes, relaties en ouderen. Nancy Meyers tekende voor de regie en ook het boeiende verhaal waar wederom ouderen een rol in spelen. Meyers kennen wij van veel komische doch romantische films, zoals The Holiday en de stap richting The Intern genaamd It’s ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] ACTIE-FANTASY Pan ‘Het plot vliegt de pan uit!’ : 5,5 + HD trailer

Met een onherkenbare Hugh Jackman (Blackbeard) en kinderster Levi Miller als Peter Pan zou je in theorie goed zitten met deze remake van Pan, Peter Pan. De trailers zijn fantastisch, het verhaal is reeds bekend. Toch lijkt Pan vooral tegen het plot.. en de eigen SFX te vechten en maar nauwelijks te overtuigen. Regisseur Joe Wright kennen wij onder andere van de goed gewaardeerde film Atonement. Peter Pan?  In 1906 werd het gedeelte van The Little White Bird waarin Peter Pan voorkomt, gepubliceerd als kinderboek onder de titel Peter Pan in Kensington Gardens. Het werd geïllustreerd door Arthur Rackham. Barrie herschreef het toneelstuk Peter Pan or The Boy Who ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] ACTIE-THRILLER Ant-Man ‘De sympathieke mini-maxi held’ : 7,5 + behind the scenes

Marvel Cinematic Universe brengt een van de meest opvallende leden van de Avengers voor de eerste keer naar het witte doek. Ant-Man wordt gespeeld door Paul Rudd en dat is opvallend. Rudd is een ervaren acteur, alleen niet in en met actiefilms. De film Ant-Man is geproduceerd door Marvel Studios en gedistributeerd door Walt Disney Studios Motion Pictures. Het is de 12e film in het Marvel Cinematic Universe die bekende striphelden naar het grote scherm brengt. Ant-Man is geregisseerd door Peyton Reed die ervaring heeft met de romantische komedies zoals The Break-Up. Het scenario schijnt net voor het filmen te zijn aangepast. Het verhaal De ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] THRILLER No Escape ‘Bloedstollende vlucht!’ : 8,0

De thriller No Escape lijkt de spannende verrassing van 2015 te zijn.  John Erick Dowdle regisseerde een opvallende film die boeiend in beeld is gebracht en bloedstollend wat het witte doek spat. Het verhaal schreef hij – net als de aardige thriller As Above, So Below uit 2014 – met zijn broer Drew Dowdle.  Gekke casting No Escape kent Owen Wilson (als de Amerikaans technisch consultant Jack Dwyer) in de hoofdrol. Dwyer is naar een Aziatisch land verhuisd en wil als expat bij het waterleidingbedrijf Cardiff komen te werken. De achternaam Dwyer lijkt een link te zijn naar Dwyer Instruments dat producten en meetinstrumenten maakt geschikt voor ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] THRILLER Sicario ‘Vooral spanning in een grijs gebied’ : 7,0

Sicario gaat over het grijze gebied van de drugsoorlog tussen de VS en Mexico. De rol van de autoriteiten wordt uitvoerig bekeken.  De verhaallijn draait om een militaire eenheid en hun strijd tegen de drugscriminaliteit. Sicario betekent ‘hitman’ en is geregisseerd door de Canadees Denis Villeneuve, die wij kennen van Prisoners.  Emily Blunt Kate Macer (gespeeld door Emily Blunt) is de nette FBI-agente in een speciaal – maar ook wazig – team ingezet om een invloedrijke Mexicaanse drugsbaas op te sporen. Dit geeft in het plot al direct een groot vraagteken.. De vraag is simpel: Hoe komt deze agente in zo een wazig, vaag team terecht? ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] THRILLER Knock Knock ‘Knock-knock, daar ging de carrière van Reeves!’: 4,5

Keanu Reeves kennen wij van toppers als Matrix en Speed. Een echte acteur voor de betere actiefilms. Ook zijn actuele John Wick kwam geloofwaardig over en is goed ontvangen bij het bios-kijkend publiek. Knock knock.. is anders. Knock knock wordt weggezet als ‘thriller’ en is een productie van befaamd regisseur Eli Roth. Roth is bekend van de wat lugubere schouwspelen zoals Hostel en Cabin Fever. Roth wist kijkers met gore scenes een schrikeffect aan te jagen. In Knock knock – waar ook de vrouw van Roth een rol speelt – lukt dit niet. Het verhaal, maar vooral de acteerprestaties van Keanu Reeves, ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] DRAMA A brilliant young mind ‘Groeibriljanten tonen middelvinger naar stereotypering!’: 9,0

A brilliant young mind – ook bekend als X + Y – draait om de jonge tiener .. die autistisch is aangelegd. Sociaal is de jongen wat onhandig. ‘A socially awkward teenage math prodigy finds new confidence and new friendships when he lands a spot on the British squad at the International Mathematics Olympiad.’ Zo zegt IMDB.com. Asa Butterfield speelt Natan, de jongen die sociaal ‘ anders ‘ is, maar graag geaccepteerd wil worden voor wie hij is. Slim is hij; op school verslaat hij iedereen met wiskunde(testen). Een (oud-)wiskundeleraar steunt hem in zijn reis naar de International Mathematics Olympiad. Na de ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] THRILLER Dark Places ‘You lied. I lied. So we are even!’: 6,0

Dark Places is een moeilijke film. Het is een thriller die moeilijk op gang komt en een sterk einde van de film kent. Daarentegen staat het einde van de film is zwaar contrast met het begin. Dark Places is een verhaal in een verhaal. Daarbij ook het verhaal van getuigen. We zien in hoofdrol Libby Day. Zij wordt gespeeld door een soms wat ongelukkig gecast Charlize Theron. Zij is niet dominant en sterk aanwezig als in bijvoorbeeld Snow White and the Huntsman. Theron speelt een getuige van haar eigen verhaal. Een complexe verhaallijn die niet helemaal goed van het scherm spat. ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensiesTV] HUMOR TED 2 ‘Ted blijft bere(n)gezelllig!’: 5,5

0 Komiek Seth MacFarlane is de bedenker van Ted 2. MacFarlane kennen wij als de creatief achter serie Family Guy, bij Ted is hij volledig verantwoordelijk voor filmproductie, inclusief de stem van Ted. Ted is de pratende teddybeer met grove humor. In deel 2 is Ted serieuzer. Ted wordt namelijk niet gezien als mens. In een flinterdun verhaaltje boeit Ted welzeker.. op zijn tijd, maar hobbelt de film door op het succes van deel 1. Het verhaal Ted 2 gaat trouwen. Zo opent de film. Zijn vriend – en beetje vader – John (Mark Wahlberg) is wederom van de partij. Jessica Barth is Tami-Lynn, de ... Lees deze filmrecensie verder..

[FilmRecensies.TV] ACTIE-THRILLER Furious 7 ‘Waardige slotrit’:7,0

Furious 7 komt uit de serie The Fast & Furious die in 2001 deel beleefde en zeer populair werd. Wijlen Paul Walker (2013) was toen ook aanwezig als Brian O’conner. Deze serie draait om snelle auto’s, straatraces, ultieme crashes en het bestrijden van het kwaad. Deel 7 kent grotendeels de oude cast. Zo zien wij naast Walker (die maar een deel van de opnames heeft kunnen afronden) natuurlijk Vin Diesel, maar ook Jason Statham en Michelle Rodriguez. Deel 8 is al voor 2017 aangekondigd.  Crashes Het concept van de film is bekend en daarom weinig verrassingen. Een subtiele verrassing is de rol van slechterik. De fast ... Lees deze filmrecensie verder..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

De RSS van FilmRecensies.TV GRATIS op je website; klik op de button voor het GRATIS opnemen van deze bondige en visuele filmrecensies

De top 50 van beste gewaarde films en video’s