FilmRecensies.TV: SCI-FI-THRILLER Under the skin 2014 ‘Scarlett goes weird’ + HD trailer: 6,5

De film Under the Skin is een vreemde in zijn categorie. Het is een mix van drama, sci-fi, thriller maar ook kunstig gemaakt. Wellicht is Under the Skin – dat zich in de hooglanden van Schotland afspeelt – wel keiharde cult. Zonder ster-actrice Scarlett Johansson hadden wij waarschijnlijk maar met moeite van deze film gehoord. De relatief onbekende regisseur Jonathan Glazer heeft nog maar twee films achter de rug: Sexy Beast en Birth. Films met goede recensies maar ook een absurde stijl van genres. Ook maakte hij commercials en videoclips voor onder andere Radiohead. De opvallende muziek in de film komt van de Britse artiest Micachu.  Het verhaal Under the Skin ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: ACTIE-THRILLER Robocop 2014 ‘Robotagent zorgt weer voor actie’ + HD trailer: 7,0

Robocop kennen we van de hit uit de jaren 80 van onze Paul Verhoeven. Ook de Robocop 2014 vindt plaats in de verre toekomst, deze keer in 2028.  Deze Robocop – met in de hoofdrol de Zweedse Joel Kinnaman boeit maar is minder verrassend dan het origineel. De SFX zijn schitterend als we de overgebleven delen zien van agent Murphy aangevuld met de robotonderdelen. Gary Oldman is de dokter die de boel  bij elkaar houdt. Letterlijk. De regisseur is de relatief onbekende Braziliaan José Padilha. Bad cop Murpy slaat door. Er begint een steekspel van of het  accepteren wie hij is en zijn gezin nog kunnen ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: AKTIE-THRILLER Elysium 2013 ‘De regisseur brengt hemel op aarde’ + HD trailer

Elysium is een sci-fi en harde aktiefilm dat zich afspeelt in de toekomst in 2154. Elysium is van de hand van Neil Blomkamp(1979) die wij kennen van de zeer sterke sci-fi en dito aktiefilm District 9. Ook nu zijn de sfx in orde en verrast Blomkamp wederom met een mix van aktie, sfx en acteerwerk.  In deze bloederige aktiefilm zien we een sterke Matt Damon die subtiel is gecast als ‘underdog’ aktieheld. Damon laat een jonge en 2.0-versie zien van Bruce Willis. Werelden  Blomkamp laat ons opnieuw nadenken over de toekomst. In zijn toekomst leven de hogere inkomens ergens op een kunstmatige planeet ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: HORROR-THRILLER Evil Dead (3D) 2013 ‘Bloederig gek’ + trailer

De remake van Evil Dead 1981 kent an sich geen verrassing in het verhaal. Het gegeven: ‘Five friends travel to a cabin in the woods, where they unknowingly release flesh-possessing demons.’ staat nog steeds. Een bos. Een vakantie. Jongeren en een klein huisje met vervloeking. De regie is deze keer in handen van de onbekende Fede Alvarez uit Uruguay. Hij was ook verantwoordelijk voor het screenplay, wat niet helemaal een slimme zet is geweest.  In deze bloederige remake zien we Jane Levy die Mia speelt. Mia raakt in het bos op mysterieuze wijze behekst nadat het ‘evil book’ wordt voorgelezen.  David ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: DRAMA-THRILLER Side Effects ‘Goed acteerwerk als side effect’ + trailer

Side Effects is een verrassend sterke thriller met in de hoofdrollen. Als we kijken naar de synopse die de film moet neerzetten ‘A young woman’s world unravels when a drug prescribed by her psychiatrist has unexpected side effects.’ dan laat dit veel te raden over. De biosfilm Side Effects is een psychologische thriller met drie dragers: Jude Law, Rooney Mara en de mooie Catherine Zeta-Jones. Mara kennen wij nog van haar opvallende rol in The Girl with the Dragon Tattoo. Ook nu speelt zij een mystieke rol vol wendingen in haar labiele karakter. De regie is in goede handen van de man achter ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: AKTIE-HUMOR Identity Thief: ‘Origineel gestolen humor’

Het verhaal van Identity Thief zal geen Oscar winnen. Toch is het een zeer vermakelijke film met knipoog naar de realiteit waar jouw (online) identiteit welzeker gestolen kan worden. De machteloosheid wordt subtiel en grappig in beeld gebracht. De acteurs  Acteur Jason Bateman (Horrible Bosses en Paul) en Melissa McCarthy (bekend van onder andere Bridesmaids) spelen de rollen sterk. Sandy Patterson - gespeeld door Bateman – overkomt een totale identity theft. Zijn credit cards worden misbruikt en ook wordt hij beschuldigd van misdaden die hij niet heeft gedaan. De dief zit immers in een totaal andere staat in de VS en Patterson heeft ‘bewijs’. ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: AKTIE-THRILLER Broken City (2013): ‘Een gebroken aktiefilm’

In Broken City zien we .. en .. in een aparte rol. Vaker speelden ze in thrillers maar ook vooral de fysieke aktiefilms. Broken City heeft iets van dat genre maar is vooral een drama dat de kijker goed bezig houdt. Critici leggen veel links naar de film Chinatown waarvan dit opnieuw een zwak aftreksel zou zijn. Ben jij chantabel? Bedrog Broken City gaat vooral over bedrog. De oude-politieagent Billy Taggart (gespeeld door Mark Wahlberg). De film Broken City gaat over de tegenwoordige  privédetective Billy Taggart die ooit is aangeklaagd voor moord op een verkrachter. Chantabel dus. De burgemeester van New York, Nicholas Hostetler gespeeld door een matig ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: KOMEDIE-FAMILIE The Incredible Burt Wonderstone: ‘Carrey truckt Carell’

Burt Wonderstone werd als kind gepest. Hij kreeg voor zijn verjaardag een goocheldoos en de rest is geschiedenis in The Incredible Burt Wonderstone. Deze film over illusionisten kent een opvallende cast van de zeer mooie Oliva Wilde als de assistente Jane en de illusionisten Burt Wonderstone – gespeeld door Steve Carell – zijn collega in het vak Anton Marvelton – gespeeld door – Steve Buscemi en de markante illusionist Steve Gray gespeeld door Jim Carrey. Wonderstone gaat in de soms wat flauwe film de aanval aan met Carrey. Carrey is ondanks zijn bijrol dragend met scenes waarin hij als illusionist ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: DRAMA-THRILLER Hitchcock(2013): ‘Teveel psycho te weinig spanning’ + HD trailer

In de film Hitchcock zien wij Alfred Joseph Hitchcock rondom het maken van de topfilm Pyscho. Dit zou voer moeten zijn voor een topper. Ondanks het gedraaid rondom de productie van Psycho levert de film Hitchcock zeker niet de spanning op die wij zouden mogen verwachten. De man zelf De 75-jarige Anthony Hopkins speelt Hitchcock. En daar zit een opmerkelijk verschijnsel. Hopkins doet zijn best om op de oude regisseur te lijken maar lijkt daarin maar nauwelijks te slagen. De opvallende Brits-Amerikaanse Hitchcock die Hopkins neerzet lijkt maar weinig op die van de échte Hitchcock. De humor komt niet goed over, de make-up ... Lees deze filmrecensie verder..

FilmRecensies.TV: THRILLER Flight(2013): ‘Wegvluchten’ + HD trailer

In de aktie-thriller Flight zien wij Denzel Washington op zijn best. De piloot die onder verdachte omstandigheden een vliegtuig laat crashen met ‘maar’ enkele doden wordt zelf een verdachte. De twist in deze film is niet geheel verrassend, wel de manier waarop en vooral het acteerwerk van hoger niveau. Knap hoe oud-gediende Zemeckis de film van thriller, aktie, drama naar soms komische schouwspel weet te krijgen. De boodschap van Zemeckis is heel duidelijk. Het verhaal Whip Whitaker (Denzel Washington) is een ervaren piloot die zijn vliegtuig ergens in het weiland weet te landen als zijn apparatuur uitvalt. Aanvankelijk wordt hij in  de media als ... Lees deze filmrecensie verder..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

De RSS van FilmRecensies.TV GRATIS op je website; klik op de button voor het GRATIS opnemen van deze bondige en visuele filmrecensies

De top 50 van beste gewaarde films en video’s