[FilmRecensiesTV] THRILLER-ACTIE The Legend of Tarzan (2016) – ‘Tarzan 2.0 boeit gemixt’: 7,0 + TRAILER + INTERVIEW

Pin It
Rating: 7.7/10 (59 votes cast)

art-v3-background

The Legend of Tarzan gaat deels over het bekende verhaal. Deze Tarzan vindt zijn kracht niet in dit bekende verhaal, maar in de combinaties. De regisseur (David Yates) is Brits en kennen wij van Harry Potter films, Tarzan (Alexander Skarsgård) is Zweeds en hoopt op zijn doorbraak als acteur en de jonge Jane (Margot Robbie) is Australisch en verrast in de blockbuster Suicide Squad waarin wij ‘Jane’ niet echt meer herkennen. Mix dit met de ‘uber-bad ass’ Christoph Waltz en die hard Samuel L. Jackson en je hebt een watchable schouwspel. Jackson en Watlz deden het al eerder samen in Django Unchained

Tarzan, having acclimated to life in London, is called back to his former home in the jungle to investigate the activities at a mining encampment.

52e83720-202e-0134-716c-0aec1efe63a9

Snel door het verhaal

We gaan snel door het verhaal heen. Tarzan groeit op bij en met de (mens)apen en krijgt daar een straffe opvoeding. Die ruigheid kenmerkt de film samen met de vele speciale effecten waarin wij Tarzan intiem zien zijn met veel wilde dieren. De springende dieren hebben we vooral nodig om de vlakke Skarsgård op het witte doek te houden. Een dieptepunt is een wazig gevecht tussen Tarzan en gorilla. De vlakkeTarzan lijkt een kopie te moeten zijn van de mystieke Christopher Lambert speelde in Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes uit 1984. Deze Tarzan is vlakker dan ooit wat dan weer veel ruimte geeft aan de talentvolle Margot Robbie en de altijd cynische Samuel L. Jackson, die zichzelf als ‘manager’ van Tarzan van een welverdiende bijrol voorziet. De mixt zorgt voor een Disney-achtige Tarzan met harde kanten en een duidelijk zichtbare bad guy. Het plot? Een gevaarlijke stam wil uit wraak het hoofd van Tarzan. Bad guy Leon Rom (Christoph Waltz) wil Tarzan best aanleveren in ruil voor de lokaal aanwezige diamanten. Tussendoor hopen Tarzan en Jane veel bevriende apen en stamhoofden te redden.

De mix werkt en zorgt voor een kijkwaardige actiefilm met soms iets teveel gesmijt met herkenbare SFX scenes, een sublieme Waltz en L. Jackson maar te weinig karakter gebracht door de echte Tarzan zelf.

Trailer THRILLER-ACTIE The Legend of Tarzan (2016)

[FilmRecensiesTV] THRILLER-ACTIE The Legend of Tarzan (2016) – ‘Tarzan 2.0 boeit gemixt': 7,0 + TRAILER + INTERVIEW, 7.7 out of 10 based on 59 ratings

Deel deze recensie