Een remake hadden we al met daarin Kirsten Dunst en Tobey maar deze keer met Emma Stone en Andrew Garfield. Garfield kennen wij van Air en de film The Social Network. In deze ‘reboot’ een nieuwe cast. Een speciale cast die voor een goede sfeer zorgt in opnieuw een nieuwe Spider-Man. Garfield lijkt een onwennige Peter Parker en dus Spider-Man maar groeit letterlijk in de film. En die parallel maakt deze Amazing Spider-Man tot een zeer boeiende.

Nieuwe regisseur

Met de nieuwe Spider-Man is er ook een nieuwe regisseur aangetrokken. Marc Webb is niet bekend van grote films, wel van de komische serie The Office. En die soms wranger humor zien we terug in het plot en de snelle dialogen in deze aktiefilm. Waar Dunst en Tobey Maguire heel duidelijk als ‘oud’ werden neergezet is ook de darkish insteek van oud-regisseur van de eerdere Spider-Mans Sam Raimi aangescherpt. Amazing is de snelheid, de nog betere SFX en de opvallende cast met ook comedian Denis Leary die de vader speelt van het vriendinnetje van Peter Parker in de film genaamd Gwen Stacy. Haar vader is hoofd-politie en eigenlijk wordt zij dus verliefd op opnieuw een soort vaderfiguur. Want dat is deze Spider-Man. Hij kent zijn verantwoordelijkheid. Vooral als zijn oom Ben(Martin Sheen, geboren 1940) wordt vermoord door een crimineel.

Verhaal

Het verhaal is bekend maar opnieuw boeiend om te zien en volgen. Parker wordt gebeten door een spin en krijgt dito eigenschappen mee. Het ‘spider’ worden is opnieuw aardig op beeld gebracht maar met de nodige snelheid. Ook Webb weet dat het verhaal niet compleet nieuwe is voor de kijker. Parker vecht tegen Dr. Curt Connors die met experimenten bezig is om een sterkere mensheid neer te zetten. Hij experimenteert door de spuit in zijn ontbrekende onderarm te zetten en muteert.. zelf.. naar een draakachtige reptiel. Als de stad New York wordt overspoeld met te sterke reptielen zoekt Parker hem op in de ondergrondse metro-behuizing met een visueel spektakel in het centrum van de skyline van New York als ultiem slotstuk.

Bekijk de trailer van The Amazing Spider-Man

FilmRecensies.TV: AKTIEFILM Amazing Spiderman(2012)

‘Vermakelijke reboot vliegt voorbij’