dible-Burt-Wonderstone_08

Burt Wonderstone werd als kind gepest. Hij kreeg voor zijn verjaardag een goocheldoos en de rest is geschiedenis in The Incredible Burt Wonderstone. Deze film over illusionisten kent een opvallende cast van de zeer mooie Oliva Wilde als de assistente Jane en de illusionisten Burt Wonderstone – gespeeld door Steve Carell – zijn collega in het vak Anton Marvelton – gespeeld door – Steve Buscemi en de markante illusionist Steve Gray gespeeld door Jim Carrey. Wonderstone gaat in de soms wat flauwe film de aanval aan met Carrey. Carrey is ondanks zijn bijrol dragend met scenes waarin hij als illusionist jouw ‘hersenen verkracht’. Net zo opvallend aan deze film is de regisseur Don Scardino (1949). De zestiger heeft in lange carrière vooral tv-films en tv-serieus geproduceerd.

Van flauw naar goor

Waar Wonderstone duiven uit zijn pak laat vliegen, pogingen doet tot zweven en wat kaarttrucjes, is het Gray die met een boor door zijn schedel gaat. Steve Gray is ultieme, agressieve maar vooral illusionist die keihard de grens opzoekt. De film laat vooral het contrast zien tussen een degelijke goochelshow en iemand die ten koste van veel de grens opzoekt. Hilarisch is het optreden op een kinderfeestje waar Carell en Carrey moeten streden om de beste act om een plek in een nieuw hotel in Las Vegas te veroveren.   The Incredible Burt Wonderstone is degelijk en lijkt soms op een Disney-achtige manier te zijn gemaakt. Dit afgewisseld met de agressieve optredens van Carrey die voorkomt dat het een te saaie vertoning wordt.

Bekijk de trailer van The Incredible Burt Wonderstone in HD:

FilmRecensies.TV: KOMEDIE-FAMILIE The Incredible Burt Wonderstone: ‘Carrey truckt Carell’

Beoordeling: 7,0