Piranha 3D is een remake van de bloederige klassieker uit 1978. Het jaar dat regisseur Aja is geboren trouwens. Dit maal zijn de mensetende vissen groter, geanimeerdeerde en ook nog eens in 3D. Ondanks dat we weten wat gaat gebeuren, boeit deze culthorror op het witte doek.

De Franse regisseur Alexandre Aja(1978) is bekend van aannemelijke thrillers als Mirrors (2008) en het keiharde The Hills Have Eyes (2006). Ook schreef hij de sterke en originele thriller P2. De film Piranha past niet helemaal in zijn carrièrepad, maar kent zeker een extreme spanning in de film. Piranha opent met Richard Dreyfuss(bekend van Jaws) die het eerste slachtoffer wordt van de SFX geanimeerde piranha’s tijdens het vissen op het meer dat vol piranha’s blijkt te zitten.

Het verhaal is flinterdun en hangt vast aan een zeer zwakke verhaallijn die reeds na tien minuten goed voorspelbaar is. Hoe een en andere precies uitpakt en vooral.. welke hoeveelheid bloed hierbij bloeit is nog de vraag. Na een aardschok komen er prehistorische vleesetende vissen aan het wateroppervlak in het toeristische drukke meer. De vissen bedreigen  het Amerikaanse feeststadje en de komende drukke zomervakantie. Elisabeth Shue is de nononsens sherif Julie Forester die het aantal doden wil beperken als ook haar eigen kinderen in veiligheid moet brengen. Dit in een geweld van afgegeten voeten, armen en zwaarverminkte lichamen.

Zeker niet Aja’s beste horror, maar hij boeit. Een mooie rol van Back to the Future professor Christopher Lloyd(1938) als visspecialist.

FilmRecensies.TV:HORROR Piranha 3D 2010) ‘Vieze gore bloeddorstige vissen’: 6.5