Het boek Gulliver’s Travel van Jonathan Swift (18e eeuw) is al meer dan 10 maal verfilmd. Deze klassieker kent een humoristische verfilming in de versie met Jack Black. Onder regie van Rob Letterman (bekend van Monsters vs Aliens) wordt Jack Black perfect geregisseerd. Black is de ultieme slacker die op de postkamer werkt van een groot Amerikaans bedrijf.

Slacker

Lemuel Gulliver(Jack Black) is die postkamer-medewerker die na het inwerken van een nieuwe collega die nieuwe collega een dag later als zijn baas ziet. Een vorm van promotie die Gulliver in nog geen tien jaar in het vooruitzicht heeft gehad. Zonder enige uitdaging en actie tot meer wordt Gulliver de mogelijkheid aangeboden om wat te gaan varen op zee. Dit voor een uniek artikel voor de krant. Hij ondergaat de trip naar Bermuda waarbij hij door flinke storm op zee eindigt op het eiland Liliput. Aldaar is Black niet langer de slacker maar al snel de generaal en bijna hoofd van het kleine land aan zee.

Vermakelijk in balans

Scene’s waarbij Gulliver het minivolk in het theater laat kennis maken met de band Kiss, de film Titanic maar ook speelt met de romantische tekst van Prince zijn Kiss, zijn vermakelijk en maken deze friss verfilming tot een kijkbare versie van het bekende verhaal. Gesteund door topactrice Emily Blunt als de prinses en Billy Connolly als de koning van Liliput maakt Gulliver veel mee in zijn grote strijd om het kleine land. De film is goed geregisseerd, kent een hoog tempo (we kennen immers het verhaal) en veel fraaie effecten inclusief een gevecht tegen een ‘autobot’.

FilmRecensies.TV beoordeling recensie oordeel:KOMEDIE Gulliver’s Travel(2011): ‘Grote kleine comedy rondom Jack Black’: 7,0