De sympathieke Keanu Reeves kennen wij van toppers. zoals Matrix en Speed. Een echte acteur voor de betere actiefilms. Ook zijn John Wick-serie kwam geloofwaardig over en is goed ontvangen bij het bios-kijkend publiek. Knock knock.. is anders. Knock knock wordt weggezet als ’thriller’ en is een productie van befaamd regisseur Eli Roth. Roth is bekend van de wat lugubere schouwspelen, zoals Hostel en Cabin Fever.

Knock Knock (2015) - IMDb

Roth wist kijkers met gore scenes een schrikeffect aan te jagen. In de flop Knock knock – waar ook de vrouw van Roth een rol speelt – lukt dit niet. Het verhaal, maar vooral de acteerprestaties van Keanu Reeves, zijn ver beneden niveau. Het lijkt voor even een uitstap naar een B-film, zoals topacteur Christoper Walken deze ook vaak heeft gemaakt, zonder enige imago-schade. In deze Knock knock ligt dat anders. IMDB zegt:

When a devoted husband and father is left home alone for the weekend, two stranded young women unexpectedly knock on his door for help. What starts out as a kind gesture results in a dangerous seduction and a deadly game of cat and mouse. A sexy new thriller from director Eli Roth and written for the screen by Eli Roth & Nicolás López & Guillermo Amoedo and story by Anthony Overman and Michael Ronald, KNOCK KNOCK stars Keanu Reeves as the family man who falls into temptation and Lorenza Izzo and Ana de Armas as the seductresses who wreak havoc upon his life, turning a married man’s dark fantasy into his worst nightmare. KNOCK KNOCK will be released by Lionsgate Premiere in theaters and On Demand on October 9th.

knock-knock-1

In thriller Knock knock kloppen twee mooie dames aan bij de villa van Keanu Reeves. Reeves heet in de film Evan Webber. Evan is een voorbeeldig huisvader, voorzien van leuk gezin. Dit beeld moet in de film vaak worden bevestigd om het zogezegd ‘spanningsveld’  scherp te houden in de film. En dat is lastig in deze wazige film vol gaten en ongeloofwaardig script. Reeves laat de twee nat geregende dames binnen. Vervolgens etaleren de dames hun ‘sexyness’ en lijkt de architect maar lastig om te kunnen gaan met deze uitdagingen. Want ‘uitdagen’  doen ze. Als kijker is al snel duidelijk dat deze twee dames het gemunt hebben op Evan, die op Vaderdag alleen thuis is. Zijn gezin is logeren op het strand en een paar dagen weg. Het lijkt allemaal gemakkelijk in elkaar te vallen als verhaal voorzien van een script dat  dat niet bij deze acteur en regisseur hoort. Omdat we Reeves niet echt kennen van situaties waar hij geen raad mee weet, komt de film wat ongemakkelijk over. Wellicht is de keuze van Keanu Reeves geen handige keuze geweest.

Keanu Reeves Enjoys Being Tied Up in 'Knock Knock' — 'In a Movie' - Variety

Het spel

Het spel van Reeves ongeloofwaardig en zwak, het spel van de dames Bel en Genesis is doorzichtig. Zo wordt een beoogd thriller een zwaar teleurstellend schouwspel waarin Reeves wordt gemarteld en zelfs niet uit zijn huis kan vluchten waar hij talloze momenten de kans voor had. De dames kunnen hun gang gaan, slaan alles kapot en moeten de huisbaas letterlijk en figuurlijk martelen. De film kent een zwakke balans en zwak uitgevoerd spanningsveld. Enige geloofwaardigheid van een ’thriller’ kent het geen moment, om ook bijna als slechte comedy te eindigen. Knock knock? Een echt hoogtepunt is het feit dat Reeves na deze film met een John Wick deel 2 komt, om maar snel dit slippertje te doen vergeten.

2 video 2 foto