Super Dark Times is een opvallend sterke thriller van de hand van regisseur Kevin Phillips. Het is de eerste lange biosfilm die de regisseur maakt. Aanvankelijk lijkt het een film over gewoon wat vrienden die wat kattekwaad uithalen en elkaar – en vooral zichzelf – aan het leren kennen zijn.

Een pubertijd met harde randjes;  van puberfilm tot psycho-thriller, dat is Super Dark Times. Wat weer een coming-of-age film lijkt met flauw verhaallijn, wordt een pakkende thriller met helaas nog geen 20.000 USD opbrengst bij de opening eind 2017.

IMDB zegt kort:

Teenagers Zach and Josh have been best friends their whole lives, but when a gruesome accident leads to a cover-up, the secret drives a wedge between them and propels them down a rabbit hole of escalating paranoia and violence.

Het verhaal en de jeugdigheid

Tot de dood ons scheidt. Het is een donker thema dat subliem wordt uitgewerkt in de film. Dit is het motto in deze thriller met ijzersterke rollen van de jonge Owen Campbell – tevens nieuwkomer – en de iets meer ervaren Charlie Tahan (uit Netflix Ozark) en de mooie en tevens ervaren actrice Elizabeth Cappuccino. Het spel en verhaal is aannemelijk en ‘klein’ gespeeld. We zien een groep vrienden die zoeken naar wegen om volwassen te worden, de verliefdheid en de onderling strijd om erbij te horen op school. Een wellicht wel gek clubje vrienden dat elkaar door en door kent maar ook plots voor een te jonge afgrond staat als het noodlot toeslaat. Letterlijk. Als een van de vrienden – per ongeluk – een goede kennis vermoord, dan draait het verhaal.

Het kijken waard

De vrienden lijken vreemden voor elkaar te worden en het verhaal krijgt een twist. Ondanks de titel die te weinig linkt aan het verhaal en drama en de deels onbekende acteurs en natuurlijk regisseur, is deze film commercieel gezien eentje die je moet ontdekken. Net als dat de film een donkere ontdekking is naar plots volwassen worden.. op een angstaanwekkende manier.

2 video 4 foto