The Arbors is een bijzonder drama met horror-elementen. Met arbors wordt de inrichting van een tuin bedoeld, maar de verwijzing naar de voorvallen in de film worden hiermee niet direct duidelijk gemaakt. Dit ondanks een monstertje dat zich in een donkere plek in de tuin heeft genesteld van de hoofdrolspeler.  Toch is deze eerste langspeelfilm van regisseur Clayton Witmer het kijken waard. De officiële filminfo:

Set against a dreary small town, The Arbors follows Ethan Daunes, a reclusive locksmith struggling to keep ties with his younger brother, Shane. Ethan’s life takes an unsettling turn after finding a strange small creature and forming a mysterious connection. After a string of unexplained killings, the creature’s true nature is soon revealed, and Ethan finds himself at the center of panic and paranoia.

Exclusive The Arbors Trailer Promises a Creepy Crawly Nightmare

IMDB legt de film uit als:

Set against a dreary small town, “The Arbors” follows Ethan Daunes, a reclusive locksmith struggling to keep ties with his younger brother, Shane. Ethan’s life takes an unsettling turn.

The Arbors trailer teases monster terror in a small town

Traag

Ethan is een gewone man. Hij doet inbraakklussen en helpt dorpelingen met de installatie of het vervangen van (deur)sloten. Als hij op een donkere avond naar huis rijdt, ziet hij een aangereden hert op de weg liggen. Als hij uitstapt  – en het hert nadert – valt zijn oog op een bijzonder dier dat zich in het dode hert aan het volvreten is. Hij besluit het dier mee naar huis te nemen.

Exclusive photos & comments, and a creepy trailer: Indie horror film “THE ARBORS” | Rue Morgue

Thuisgekomen bouwt hij een kooi voor de nieuwe aanwinst waar het monster al snel uitgroeit. Letterlijk. Vervolgens vindt er een aaneenschakeling van dodelijke voorvallen plaats in de directe omgeving van de woning van Ethan. Na de buurjongen, verdwijnt een plaatselijke agent en meer personen die zich vijandig gedragen richting Ethan. Evenwijdig aan dit horrorverhaal, loopt het verhaal van de broer van Ethan. Ethan hunkert overduidelijk naar een betere relatie met zijn broer. Als dan ook het nichtje van Ethan spoorloos verdwijnt, krijgt het trage verhaal een wending.

Drama en horror

We kennen de mix van comedy en horror, deze film is overduidelijk een mix van (familie)drama en horror. Het verhaal mixt de het principe van een man en een monster die hij als huisdier houdt met een complexe relatie tussen twee broers waarbij het monster bijzaak lijkt. De trage en beklemmende manier van filmen, maakt dit tot een bijzondere film. De traagheid zorgt voor een soms slaapverwekkende manier van volgen van de film tot het monster voor schrikeffecten zorgt. Letterlijk.

Feit is dat ook Rotten Tomatoes de film lijkt te waarderen.

Jullie? Laat boven bij de gele sterren jouw beoordeling achter!

2 video 1 foto